Lakcímbejelentés elektronikus úton:
A Korm. rendelet 40. § (1) bekezdés alapján a bejelentő akkor teljesítheti elektronikus
azonosítást követően elektronikus kapcsolattartás útján a lakcímbejelentést, ha
- a lakás kizárólagos tulajdonosa vagy annak egyedüli haszonélvezője vagy
- a szállásadó a lakcímbejelentéshez elektronikus azonosítást követően elektronikus
kapcsolattartás útján előzetesen hozzájárult vagy
- az Nytv. 27/A. § (3) bekezdésében meghatározott okiratot csatolja (a bejelentkező olyan
érvényes teljes bizonyító erejű magánokirattal vagy közokirattal rendelkezik, amely a lakás
használatára feljogosítja, pl. bérleti szerződés) vagy
- csatolja a szállásadó hozzájárulását, illetve több szállásadó esetén a lakcímbejelentés során
eljáró szállásadó nyilatkozatát a többi szállásadó hozzájárulásáról.
A 40. § (3) bekezdés alapján (elektronikus eljárás során) a következő rendelkezéseket
kell alkalmazni:
a polgár a bejelentést bármely járási hivatalnál kezdeményezheti, elektronikus úton a képre kattintva
az ügyben az a járási hivatal jár el, amely felé a bejelentés megtörtént
a járási hivatal a lakcímbejelentésről hatósági igazolványt állít ki
a lakcím-bejelentési kötelezettséget a bejelentő, illetve a meghatalmazott vagy a
törvényes képviselő teljesíti, a képviseleti jogosultságot igazoló okiratot – ha azt a
rendelkezési nyilvántartás nem tartalmazza – csatolni szükséges
a lakcímbejelentés időpontja a bejelentés benyújtásának a napja.